0 Comments

Minivenų saugumo iššūkiai: atnaujinti bandymai atskleidžia trūkumus

Minivenai yra populiarus pasirinkimas tarp tėvų dėl jų šeimai draugiškų savybių, tačiau pastaruoju metu jie susiduria su reikšmingu saugumo iššūkiu antrosios eilės sėdynių srityje. Neseniai atlikti Draudimo instituto kelių saugumo (IIHS) bandymai atskleidė, kad nė vienas iš keturių išbandytų minivenų negavo priimtino ar gero įvertinimo atnaujintame vidutinio persidengimo priekinio susidūrimo bandyme, kuris dabar stipriai akcentuoja galinės sėdynės saugumą. Šis nerimą keliantis atskleidimas paliko vartotojus sunerimusius dėl artimųjų saugumo kelyje.

IIHS ataskaita atskleidžia, kad „Chrysler Pacifica“, „Kia Carnival“, „Toyota Sienna“ ir „Honda Odyssey“ – visi svarbūs minivenų rinkos žaidėjai – neatitiko saugumo lūkesčių. „Chrysler Pacifica“, „Kia Carnival“ ir „Toyota Sienna“ gavo ribinius įvertinimus, o „Honda Odyssey“ įvertinta žemiausiu – prastu.

Vienas iš pagrindinių IIHS ataskaitos atradimų yra tas, kad, išskyrus „Sienna“, nė vienas iš testuotų minivenų neturi antrosios eilės sėdynių saugos diržų priminimų. Šis trūkumas anksčiau buvo pabrėžtas IIHS vasarį, pabrėžiant poreikį gerinti saugumo priemones galinėje sėdynėje. IIHS prezidentas Davidas Harkey pabrėžė galinės sėdynės saugumo svarbą, sakydamas: „Galinės sėdynės saugumas yra svarbus visiems automobiliams, tačiau ypač svarbus tiems, kaip minivenai, kuriuos klientai renkasi specialiai šeimos vežimui. Gaila, kad automobilių gamintojai nesielgė greičiau, kad pritaikytų geriausias turimas technologijas antroje eilėje šioje transporto priemonių klasėje.“

IIHS pristatė atnaujintą vidutinio persidengimo priekinį bandymą praėjusiais metais dėl tyrimų išvadų, rodančių, kad naujesniuose automobiliuose mirtinos traumos rizika dabar yra didesnė antroje eilėje nei priekyje sėdintiems užsisegusiems keleiviams. Šis rizikos pokytis nėra dėl to, kad antroji eilė tapo mažiau saugi, bet todėl, kad reikšmingi saugumo patobulinimai priekinėse oro pagalvėse ir saugos diržuose nebuvo nuosekliai pritaikyti galinėje sėdynėje.

Net ir su šiais pokyčiais, IIHS pabrėžia, kad galinė sėdynė išlieka saugiausia vieta vaikams, nes priekinės oro pagalvės gali kelti riziką jauniems keleiviams. Svarbu pažymėti, kad IIHS įvertinimas netaikomas vaikams, kurie yra tinkamai pritvirtinti vaikų saugos sėdynėse.

Atnaujintame bandyme antrasis manekenas yra patalpintas antroje eilėje už vairuotojo, su vairuotojo manekenu, vaizduojančiu vidutinį suaugusį vyrą, ir galiniu manekenu, vaizduojančiu mažą moterį arba 12 metų vaiką. Nauji IIHS tyrėjų sukurti rodikliai sutelkia dėmesį į dažniausiai pasitaikančias traumas galinėje sėdynėje sėdintiems keleiviams.

Norint, kad transporto priemonė gautų gerą įvertinimą, neturi būti pernelyg didelės galvos, kaklo, krūtinės ar šlaunies traumos rizikos, kaip užfiksuota antrosios eilės manekeno. Manekenas turi likti teisingoje padėtyje per susidūrimą, be „paslydimo“ po juosmens diržu, kuris gali padidinti pilvo traumų riziką. Be to, galva turėtų likti saugiu atstumu nuo priekinės sėdynės atlošo ir likusios transporto priemonės interjero, o peties diržas turėtų būti tinkamai padėtas ant peties, kur jis yra efektyviausias. Slėgio jutiklis ant galinio manekeno liemens naudojamas stebėti peties diržo padėtį per susidūrimą.

Be šių kriterijų, keleivių skyriaus struktūra turi išlaikyti pakankamą išgyvenimo erdvę vairuotojui, o iš vairuotojo manekeno paimti matavimai neturėtų rodyti pernelyg didelės traumų rizikos. Nors visi keturi minivenai suteikė gerą apsaugą priekinėje sėdynėje, jie susidūrė su reikšmingais iššūkiais antroje eilėje. Jessica Jermakian, IIHS transporto priemonių tyrimų viceprezidentė, pažymėjo: „Visų keturių transporto priemonių apsaugos sistemos palieka antrosios eilės keleivį pažeidžiamą krūtinės traumoms, arba dėl pernelyg didelių diržo jėgų, arba dėl prasto diržo padėties. Tai kelia nerimą, nes šios traumos gali būti pavojingos gyvybei.“

Tarp keturių transporto priemonių tik ribinio įvertinimo „Sienna“ yra įrengta diržų įtempimo ir jėgos ribojimo technologijomis, kurios skirtos sumažinti diržo jėgą. Tačiau net ir „Sienna“ galinis manekenas paslydo po juosmens diržu, o peties diržas per bandymą pasislinko nuo peties link manekeno kaklo.

Dviejuose kituose ribinio įvertinimo transporto priemonėse, „Carnival“ ir „Pacifica“, saugos diržas per daug spaudė manekeno krūtinę. Be to, „Pacifica“ šoninė užuolaidų oro pagalvė per bandymą neišsiskleidė.

„Pacifica“ ir „Sienna“ galinio manekeno kaklo jėgos buvo protingose ribose, tačiau „Carnival“ jos buvo žymiai didesnės, didinant galvos ar kaklo traumų tikimybę.

Prasto įvertinimo „Odyssey“ galvos ir kaklo jėgos buvo dar didesnės, o susidūrimo vaizdo įrašas parodė, kad galinis saugos diržas leido manekeno galvai pavojingai priartėti prie priekinės sėdynės atlošo, dar labiau padidinant galvos traumų riziką.

IIHS ataskaita yra signalas automobilių gamintojams, pabrėžiantis skubų poreikį pagerinti saugumo priemones antrosios eilės sėdynėse, ypač transporto priemonėse, skirtose šeimos vežimui. Visi keleiviai, įskaitant galinėje sėdynėje sėdinčius, turėtų likti prioritetu, nes technologijos ir toliau tobulėja automobilių pramonėje. Minivenų gamintojai turės imtis proaktyvių veiksmų, kad spręstų šiuos saugumo klausimus ir suteiktų šeimoms ramybę, kurios jos nusipelno kelyje.

Norėdami sužinoti daugiau apie minivenų saugumo problemas ir sprendimus, apsilankykite čia.

https://autoplovykla.lt/ru/himchistka-avtomobilya/
https://emaauto.lt/naujojo-toyota-supra-nuotekis-atskleidzia-daugiau-apie-335-ag-kupe/
https://brangusautosupirkimas.lt/hyundai-sonata-minima-nissan-altima-dizaino-procese/

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *